Prednosti korištenja voice over-a (spikera) u reklamnom videu
objavljeno: 02. rujna 2018.
O prednostima korištenja promotivnih animiranih videa u marketinškim kampanjama već smo pisali i vjerujemo da znate da kvalitetan i profesionalan animirani video može učiniti “čuda” za vaše kampanje. Ali jeste li znali da reklamni animirani video može biti još atraktivniji i učinkovitiji? Sve što vam je potrebno da još više zadivite svoju ciljanu publiku je profesionalan voice over (spikerska naracija) koja će vaš video podići na sasvim novu razinu.
Za explainer video koji još bolje objašnjava
Explainer video je najbolji način za objasniti novu ili postojeću uslugu ili proizvod i to na zanimljiv i vizualno privlačan način. Iako uz pomoć animacija i animiranog teksta možemo učinkovito predstaviti i objasniti gotovo bilo koju ideju, tek uz pomoć kvalitetnog voice overa takav video postaje najmoćniji mogući alat za vaše promotivne kampanje. Uz korištenja voice overa, video animaciju je moguće učiniti bržom, dinamičnijom i vizualno atraktivnijom. Zašto? Zato što u tom slučaju spiker/ica objašnjava vašu uslugu dok popratna animacija vizualno pokazuje to što spiker govori. A to pak znači da se mi kao dizajneri i animatori u potpunosti možemo posvetiti izradi najboljih vizuala koji će savršeno točno i precizno pratiti voice over. S obzirom da u tom slučaju ne trebamo tekstualno objašnjavati vaš koncept/uslugu/proizvod, animaciju je moguće ubrzati i atraktivnije animirati. Uostalom, pogledajte dva videa iz naše produkcije – jedan izrađen bez spikera, a drugi sa spikerom:
Kao što možete vidjeti, iako oba videa uspješno objašnjavaju koncept (u oba slučaja radi se o e-platformama), video sa spikerskom naracijom ipak je dinamičniji, privlačniji i učinkovitiji. S obzirom da kod drugog videa slušate spikera, vizualne informacije vaš um puno lakše obrađuje i stavlja u kontekst s pratećim vokalom – zato jer su ti vizuali jednostavniji i dinamičniji, i što je najvažnije: savršeno sinkronizirani s vokalom.
Snaga prepoznatljivog i profesionalnog vokala
Kada vaš animirani video “spikira” profesionalac s dugogodišnjim iskustvom i prepoznatljivim vokalom, to ima nemjerljiv utjecaj na dojam koji će vaš video u konačnici ostaviti na vašu publiku. Prva stvar, profesionalni spiker koji ima veliko iskustvo i “prilagodljiv” vokal, znat će vaš tekst pročitati savršeno prilagođeno namjeni vašeg videa. Jer vjerujte, postoji velika razlika između čitanja teksta za optimistični video namijenjen mlađoj publici ili za ozbiljniji video namijenjen korporativnom sektoru. Spiker/ica s velikim iskustvom rada na oglašivačkim projektima i kampanjama, znat će svoj vokal i stil “spikiranja” savršeno prilagoditi svakom klijentu. Druga važna stvar je prepoznatljivost vokala. Ako vaš reklamni video sadrži vokal koji je prepoznatljiv s tv i radio reklama ili iz radio programa, to će kod vaše publike automatski potaknuti dodatnu pažnju i percepciju atraktivnosti.
Intonacija i osobnost umjesto teksta
Kad izrađujemo video bez spikera, vaš koncept predstavljamo uz pomoć teksta. Iako tom tekstu možemo dodati dodatne kretnje, animirane elemente i vizualno privlačne efekte, niti jedan pisani tekst ne može se mjeriti s osobnošću koju spiker kroz svoj vokal i intonaciju unosi u video. Zato što nam je ljudski glas puno prirodniji i privlačniji od pisanog teksta, na podsvjesnoj razini više ćemo vjerovati videu u kojem nam se obraća ljudski glas (spiker) nego videu u kojem nam tekst nešto pojašnjava ili predstavlja. Ukratko, kad čujemo spikerski glas, s tim videom se snažnije povezujemo i imamo više povjerenja u poruku koju nam taj glas šalje. Gotovo je sigurno da će “call to action” na kraju bilo kojeg videa imati puno bolje rezultate ako ga pročita spiker!
Jednostavan i lak odabir
Psiholozi kažu da ljudski mozak suočen s velikim brojem mogućih odabira doslovno “blokira” i znatno teže donosi odluku nego kad je suočen s manjim brojem mogućih odabira. Upravo iz tog razloga, za naše klijente mi smo odradili teži dio posla i odabrali dvoje izrazito talentiranih i iskusnih voice over talenata. Na taj način mogućnost odabira sveli smo na izbor između ženskog i muškog vokala. Uostalom poslušajte njihove snimke:
Sad kad ste saznali zašto je voice over tako bitan faktor kvalitetnog reklamnog videa i kad ste poslušali izvrsne spikere, nema razloga da i vi ne izradite svoj animirani video. Odaberite između različitih stilova, ili jednostavno nama prepustite da vam predložimo najbolji stil i koncept – slobodno nam se javite!